♥ Followers ♥

Wednesday, January 5, 2011

Sepanjang Pas exam sampai ke harini~

Aslmkum dan selamat petang huhu, ok aku dah dengar bunyi hujan time aku mula menaip untuk blog aku ni. Actually pas exam aku jarang nak bukak blog ni, bz kot ngan keje, Baksis SRm yg best tu n sbgainya. Kat baksis aku jadik rapat ngan semua, best ar, first impression aku pikir senior2 maybe sombong sikit kot, tp pas join n rapat ngan diorg actually diorg ni sgt best. Selama 7 hr aku kat Kuala Kedah ngan Tanjung Karang, agak seronok ar. Bnyk Pengalaman aku dapat kat sini...

Kami time kat Kuala Kedah ~

Pastu kul 6ptg pun kami gerak ke Tanjung karang lak. After abes Baksis kat tanjung karang kami semua memasing menuju ke kampung halaman masing2. Aku dapat naik transnasional n wat aku sumpah x nak naik agi dah bus tu. Mane x nya, dah ar sampai muar kene tukar bus, pastu sedap mulut pak cik tu je ckp aku ngigau. Then sampai je Batu Pahat dalam kul 1 pg gak ar. Mak aku ngan adek aku amek kat stesen bus. Sampai umah lega yg teramat, mane x nya sakit badan aku bawak beg berat2. Soknye, ptg aku terus gi bp mall, saja lawat kwn2 aku yg br nak keje n lawat awek aku hahaha

Awek aku haha
Biler dah deside masa n waktu aku nak keje kat BP mall ni, tarikhnye 22 Disember 2010, dah cantiknye waktu, n nak wat full hr2 ngan awek aku, tetibe aku teringat ade sowg mamat kaco aku sejak kat Baksis hrtu.  Pening aku layan die, dah ar miskol aku, jap agi aku tnye die ckp die mamat sengal, haish! Payah. Aku wat tak tau je ar. owg x knl x kan nak layan, pg b4 aku gi bp mall ade agi sowg ni kaco aku, aku ingt member skul aku time kat mersing, tapi pelik gak aku sape lak pakai name pelik ni, wat bodoh je ar, 22 Disember 2010 seawal pg aku lupe nak tutup lappy n ym aku, so owg tu masuk ar buzz aku pepagi. Rupenye lecturer aku, memula x percaya, last2 die bg bukti, terkujat aku. agak bengang gak ar. blushing2 je, tetibe kisah aku memain suke je kutuk die terimbau kembali, hak3! cuak kot sampai aku mintk maaf...

Lecturer aku ngan anak member die..
After that sem baru pun bukak, semua dah berhenti, aku je dok keje agi, sampai pak cik security yg aku nyampah gile dok tnye, ko blaja kat mane? poli ke? dlm hati aku, pala hotak die aku kat poli, kurg kerja namenye aku amek stpm nak ulang balik diploma. Time aku stpm dulu leyh ar berlagak anak die pandai, dapat uitm memula then gi maktab lak jadik cikgu. Aku sgt bersabar kot dengan mereka2 yg hina org lain ni. mane x nye, dulu aku mmg ar pelajar pndi, alah setakat upsr tu, apelah sgt. pastu aku dapat straight pun owg x puas ht, aku masuk asrama penuh pun x puas ht gak, aku amek stpm agi kene hina, aku dapat poli x nk gi pun depa mengata, mulut manusia ni. cili br tau. sampai adek aku tolak poli amek stpm pun kene. heran2. yg bongsu blm agi kene. yg penting sumber inspirasi kami adalah kamu pak cik. Kami anak2 sedara die mmg syg kat pak cik kami yg sowg ni, sbb die sempoi n sgt2 terer n berdikari. Die dah nak kawen dah. Yg penting aku dah ckp lau nak kawen tunggu aku cuti panjang. hua3!

Pak cik aku ngan Nenek.
Sekian saja ar eyh untuk hr ni coz aku nak gi keje dah huhu, tata~

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...