♥ Followers ♥

Tuesday, May 24, 2011

Special Mood~

Universiti Utara Malaysia is one part of my life yg akan ade dlm cerita hidup sy :)

Die mmg special untuk sy, sy x nafikan agi sbb die yg bg feeling tu after 1 year sy break. 
Mengenalinya memberi satu makna yg mendalam..

 First time kenal :

"Kerek sungguh mamat ni, bajet hensem!"

Time wat assignment :

"Grrr! Leceh ar die ni, mintak bukan2 jewp, pening aku, dah ler aku x pandai wat, cincai je ler eyh Nureila Othman + Coke Sundae + Mylo CadburyVochele"

Time Present separuh siap punye proposal :

'' Malu aku die kate camtu"

Time Present complete proposal :

"Ok, aku kene present, hadei dah beku tgn!"

Sekarang :

"Die tu baik, mmg ler memaksa tapi sumenye ade sbb, die marah korg pun ade sbb, bukan aku nak backup die, tapi aku dah tnye sbb2 die marah korg :) "
"X baek benci die, die saje je tu. Memang die suke usik org cara gitu :)"


Tanpamu – Sabhi Saddi dan Helena

Tanpamu hidup jadi sunyi
Tanpamu ku seakan mati
Tanpamu bagai malam tanpa bintang

Chorus
Tanpamu aku akan tersesat
Tanpamu tiada lagi hasrat
Tanpamu seakan jantungku berhenti
Kau yang terindah dalam hidup ini
Dan tak akan pernah berubah selamanya
Aku terlahir hanyalah untuk kamu
Jadi pelindung dirimu


Tanpamu nafasku terhenti
Keranamu aku ada disini
Tetap bersamaku selalu disampingku
Untuk selamanya


- Chorus -

Kasih yakinlah kepada diriku
Sayang dan cintaku pun hanya untukmu
Dan takkan berubah untuk selamanya
Cintaku padamu


It's look like aku terlalu menyanjung die kan? Memang pun. Kalau dulu aku x kenal die sbb tu aku kutuk die, even ade rupe, ramai yg suke die, aku x pernah pndg die. Kenapa? Sebab aku x pernah ade feeling pas ape terjadi kat aku. Benda tu sakit! Sakit teramat sampai die datang kembali lepas pergi pun aku x dapat terima die. Sape nak ngan laki yang dah kawen kan? Mustahil!! Die tinggal aku untuk kawen ngan pmpn lain, then dah ade ank dah pun still teringat kat aku. 

"Bila kite dah janji ngan seseorg tunaikanlah, jangan sampai termakan janji, biler dah termakan janji hidup kite x akan bahagia n selalu terkenangkannya"

Adakah itu yg dialami? Aku x nak ckp n komen ape2.
New life aku sekrg kat UUM ngan kawan2 + Senior2 + Lecturer + bakal junior + sebagainya :)

That guy dah bg aku life sbnr hidup kat U ni. Kalau x hidup aku just for study + ikut aktiviti + xde life berusaha lebih. Die separuh dr hidup aku, yg mencipta sebuah kenangan. Tapi kenapa aku mesti lepaskan? Die bukan milik aku. Kawan aku kate die complicated. Mmg die complicated, sbb tu aku suke sbb die buat aku memaksa diri aku untuk aku study n belajar. 

KAwan 1 kate :

"Die tu complicated. Most like someone ni, means die yg akan menentukan sape org yg die suke, bukan sape org yg suke die" , tersemat dlm hati sy.

Kawan 2 Kate :

"Awak x leyh ngan die sbb die ********. " Ok sy accept it too..

Kawan 3 kate : 

"Semoga bahagia ngan die k, nanti kawen jgn lupe jemput", No komen!

Kawan2 seterusnye? bnyk sgt lau nk cite kat sini.

Tapi sy suke die sbb :

"Die menjadi diri die yg sebenar bile depan aku, x pernah malu dengan aku. Sempoi dan sgt simple. Die punye senyuman penuh makna, tapi bile ketawa sgt jahat! Die suke perli aku, tapi aku x pernah mkn hati sbb die punye perli berserta dengan ketawa. Biler blaja die sgt serius n aku boleyh serius. Hanya die yg boleyh bg aku smgt untuk aku study + ketawa + hilangkan ketakutan aku. Biler aku xde smgt time exam, die akan try bg smgt. Ada beza antara smgt dr mak n abah. Sbb smgt dr mak dan abah sentiasa dlm hati aku. Die sgt bermakna untuk aku"

tapi...

Semua atas die, andai die pilih org lain, aku akan redha jewp, sbb :

"Ramai yg minat kat awk, thanks sbb bg balik feeling tu balik, tp sy nak awk tau, awk laki pertama yg sy suke tanpa ada perasaan mengharap, Redha bile kamu akan memilih org lain, sgt bersabar dengan kerenah kamu."


The End ~

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...