♥ Followers ♥

Saturday, April 7, 2012

Jarak Itu Menjaga Aku dan Dia

" Untuk kamu yang ke 4 aku sayang selepas Penciptaku, keluargaku & sahabatku. Aku akan sayang kamu sehingga kematian yang memisahkan kita, Sehingga Allah tidak mengizinkan aku mengingatimu lagi..."

Semua insan dalam dunia ini pasti pernah merasai perasaan itu. Perasaan yang tidak asing lagi dalam jiwa kita sebagai manusia. Perasaan yang kadangkala hadirnya tanpa kita duga atau kita paksa. Memang sudah menjadi fitrah kita sebagai manusia untuk merasai perasaan itu. Cuma mungkin bagaimana perasaan itu hadir dalam diri kita berbeza bagi setiap individu.

"Dijadikan indah pada (pandangan) manusia kecintaan kepada apa-apa yang diingini, yaitu: wanita-wanita, anak-anak, harta yang banyak dari jenis emas, perak, kuda pilihan, binatang-binatang ternak dan sawah ladang. Itulah kesenangan hidup di dunia, dan di sisi Allah-lah tempat kembali yang baik (syurga)."
[Ali 'Imran, 3:14]
Dengan nama Allah..
Aku redha jika memang engkau sengaja mencipta jarak antara kita...
Aku redha jika memang kesedihan yang engkau mahukan dari dalam diriku...
Tapi ketahuilah, separuh jiwaku dari diri mu...
separuh kegembiraanku datang dari dalam dirimu...
separuh kesihatanku juga datang dari dirimu...

dan ketahuilah juga,
kegemilanganku dalam pelajaran separuhnya atas sokongan yang
datang dari kamu yang aku sayang...



Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...