♥ Followers ♥

Wednesday, February 9, 2011

DaRi HaTi~

Dalam diam aku menangis, aku terpikir...
Kenapa dalam setahun ni aku sangat tabah?
Kawan umpama tempat aku bergembira..
mak dan abah tempat aku menjadi lebih kuat...
Kau tinggalkan aku dikala aku kesedihan, dikala aku kesakitan!
Dalam diam kau berlaku curang di belakangku~

Setahun berlalu aku tabah menghadapi hidup,
6 bulan pertama bersama sabahat karib ku di tempat kerja..
segala suka duka kami berkongsi bersama..
perasaan cinta lenyap terus dr htku.
Pergi kau CINTA! Jgn datang kepadaku jika kau ingin berniat melukai!
Aku redha, aku tabah!
Kegembiraan yg aku nantikan muncul.

Dalam diam aku bersyukur kau berlaku curang..
Kerana kecuranganmu aku tidak terpesong jauh...
Tanpa kecuranganmu pasti aku tak kan menyambung pelajaran ku sehingga ke UNIVERSITI!

6 bulan berlalu lagi, tanpa perasaan cinta juga,
Aku gembira menjalani kehidupan di UUM...
Bersama roomate, classmate n coursemate yg gile2..:)

22 Disember 2010, Kau hadir kembali cinta...
Setiap kata2mu membuatkan aku berubah..
Aku sendiri pelik kenapa aku bleyh turuti segala apa yg kau katekan...
makin ku tepis, makin kau datang.
Aku cube nafikan.
Tapi kau sentiasa hadir..

Aku x berjaya menepisnya lagi..
tapi setiap kata2 kau tersemat dalam hatiku..
setiap kata2 mak juga tersemat dalam hatiku..
Mak pesan, "kalau suka, hati2 jgn sampai terluka lagi seperti yg dulu".
Pesanmu juga aku sentiasa ingt...

Kau terlalu banyak kelebihan..
Kerana kelebihan kau..
Kebaikan kau...
Aku selalu hanya mampu gelak bile org sekeliling bercerita tntg mu..
Mak kata lagi "Kalau suke sekalipun, rahsiakanlah hubungan itu, takut ada org dengki".
Hanya teman rapatku saja tau mak...

Hari ini,
Aku hanya mampu menyatakan,
Aku mmg sayang kamu,
kerana aku sentiasa merinduimu,
Aku cintakan kamu,
Tapi dalam hati aku sentiasa takut dengan perasaan itu.
Sebab itu aku jadikkan kamu sumber inspirasiku
untuk aku mencapai matlamat utamaku di universiti,
Tapi aku juga ingin kau tau,
dalam diam aku sentiasa menantimu,
Andainya kau menjadi milik sang setia yg lebih sygkan kamu,
Aku rela melepaskanmu :)

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...