♥ Followers ♥

Tuesday, July 31, 2012

Kisah Aku Bantai Manager!

Bila hati sudah sakit, Semua bende hilang kawalan!

Bulan Ramadhan bulan mulia untuk umat Islam seluruh dunia, masing2 akan buat banyak amal dan sabar dalam segala hal.

Bad in mood Saturday!

Nak dijadikkan cerita aku kerjalah hari Sabtu. Macam biase kerja supermarket ramai ler orang. Bak kate adik aku "sotong" banyak time hari minggu. Biaselah kerja bulan Ramadhan semua orang akan penat. Pepagi hari aku steady lagi, memandangkan hari Sabtu xde plastik, aku buat pekak agi ar kalau customer duk complain xde plastik. 

* Plastik lama dah xde setiap sabtu pun nak complain agi.

So aku jaga kaunter 10 kuantiti barang limit sahaja. Kaunter no 1 ler katekan. Kalau customer dtg pun diorg akan malas nak gi kaunter lain (melainkan aku mintak). Memandang aku ni jenis malas nak jalan & cakap, so accept je lah bape bnyk brg pun customer bawak sampai ade lah lebih dari 20 brg still byr kat kaunter aku. 

Adegan pertama :

Customer : Kenapa barang lebih 10 pun bayar sini?
Aku : Senyap & Senyum Pahit (Malas nak layan)

Hari berlalu dengan kesebokan & ramai customer, so aku layan jelah tanpa bnyk cakap. Dari aku bnyk cakap, kering tekak kalau boleh minum takpe, ni puasa mane boleh minum. Tahan jelah sabar. Magrib pun cam biase aku balik rumah buka puasa & gi kerja balik.

Kira2 Jam 10.30 P, adegan kedua berlaku :

Customer : Apsal barang lebih dari 10 bayar sini?  (dengan nada marah)
Aku : I dah x boleh nak buat ape ma, customer ramai.
Customer : You cakap lah suroh bayar kaunter lain.
Aku : You cakaplah, i banyak lagi kerja nak buat. Nak layan customer ramai!
Customer : Itu tanggungjawab you ma, kalau i kerja pun i akan cakap! Ada security pun x boleh pakai!
Aku : Suka Hati you ar nak cakap ape!
Customer : Mane you punye manager? I nak jumpe!
Aku : You nak jumpe pergi carik sendiri ar!

Kebetulan manager bangang tu ade kat area depan, Security bangang tu pun tunjuk2 manager. Customer tu pun meracau macam hantu kat manager bodoh tu. Manager datang depan aku.

Aku : Bodoh punye customer.
Manager : Hey! You x boleh kata macamtu ar.
Aku : Suka ati aku ar nak cakap pe pun!

Manager berlalu panggil Senior Cashier. Kak Anne Zarina pun datang.

Kak Anne : Kenapa? Apa terjadik?

Badan aku dah menggigil tahan geram, terus menangis. Aku amek "Counter Close" terus balik kat bahagian makanan korea! Nasib sikit je lagi nak kene kepala sorang customer! Setiap customer yg datang Kak Anne suruh bayar counter lain. Manager bodoh tu bawak security suroh bawak aku naik, lalu aku terus tumbuk kaunter!

Aku : Kau belah ar!
Manager : Bawak ini orang naik, I think die sudah GILA!

Dengan geram aku terus ambik dispenser dan baling ke kepala manager bodoh tu! Yes! Tepat hampir kene kepala tapi die tahan pakai tangan --> Kesan tangan die lebam! Padan Muka!

Manager : Die sudah GILA! bawak die pergi Balai!

Lagi sekali aku capai Roller tape dispenser & terus baling kat muka die! Yes lagi sekali tepat kene mata die & patah dua cermin mata die! Padan Muka!

Manager : You nengok spec I sudah patah dua! I nak you ganti!
Aku : You kaya you ganti ar sendiri!
Manager : You ar bawak die pergi balai!

Nak mengelakkan aku serang die agi Kak Anne ngan Kak Ida Security terus bawak aku naik Office C/O. Sampai ke balik aku x bukak kaunter.

Kisah x tamat camtu je, esoknye Ahad manager x datang. Aku buat statement. HR bertanya. Beberapa orang menyokong. Satu hari aku x bercakap sangat. Bukan sebab pe, xde perasaan. Rase penat je. Dengar2 gak manager bodoh tu mintak aku ganti spec harga RM120 die tu. Kalau x die nak buat report balai.

Pergh! Takut seyh aku! Sorry ler, ko bukan TUHAN untuk aku takut. RM120 cermin mata serupa budak sekolah punye je! Aku pun pakai spec harga RM 300 - RM 400. Ko nak report pun polis nak ke layan? Kes pasal Minyak Wangi pun kau x settle agi nak carik masalah dengan aku plak. 

Aku x tau ar mane Pacific dapat Manager bodoh ni. Dah ler x pandai jaga hati pekerja. Konon nak baik2 ngan pekerja. Cakap pun pelat, english pun aku x tau ar die pandai ke x. Uncle Budiman yang nampak cam x betul tu pun agi terer speaking english!Kalau di buat perbandingan, Manager dulu sumpah pandai amek hati pekerja! Time die ni, bukan setakat pekerja mogok, dah ler penat kiteorg kerja, buat macam kiteorg ni betul2 kuli batak die! 

Yang die tau " Bawak pergi balai!". Hailah sangat bodoh ini manager ma! Ni ar satu2nye manager paling bodoh yg aku pernah jumpe. X pernah pikir akibat yg bakal berlaku kat syarikat. Dah ler pasal kes penyeludupan susu tu die yg buat. Sumpah ar mmg BODOH ini manager!

Dispenser yang dibaling!

# Mak aku pesan, akan datang x yah kerja situ agi. Memang aku x teringin pun nak keje kat situ haha #
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...